Oliehoorn trekt Jan Broersma aan als Commercieel Manager

HOORN, 15 juni 2016 - Per vandaag is Jan Broersma (55) begonnen als Commercieel Manager bij sauzen- en oliënfabrikant Oliehoorn. Jan Broersma, een bekende naam in de foodsector, wordt Commercieel Manager van de nieuwe specialiteitenfabriek die momenteel in Drachten in aanbouw is en waar de productie van speciaalsauzen in de tweede helft van 2016 start. Met de komst van Jan Broersma kan er een concrete strategie voor de nieuwe fabriek uitgezet worden.

Jan Broersma werkte de afgelopen twaalf jaar als Commercieel Manager bij de Kennemervis Groep in Urk en Spakenburg, een familiebedrijf actief in de verwerking, handel en distributie van vis en visproducten. Vanuit zijn functie was hij eindverantwoordelijk voor Foodretail (diepvries). Jan Broersma begon zijn carrière bij Fano FineFood in Oosterwolde waar hij als expeditiemedewerker begon, doorgroeide en 24 jaar later het bedrijf verliet als Commercieel Manager. "Mijn commerciële roots zijn daar ontwikkeld."

Industrie en vismarkt

“Met Jan Broersma halen we een zeer ervaren commercieel manager binnen met veel kennis van de foodsector en met bewezen strategisch inzicht. We zijn erg blij met zijn komst en samen met hem zullen we interessante concepten ontwikkelen die we vanuit de specialiteitenfabriek in Drachten op de markt gaan zetten. Al langer hebben wij de ambitie om binnen de industriële markt door te groeien door klantspecifieke oplossingen te bieden. Daarnaast liggen er voor het merk Oliehoorn mogelijkheden binnen de vismarkt. Met zijn ervaring is Jan Broersma de juiste aanvulling in het Oliehoorn-team dat nu volop met de voorbereiding van de nieuwe specialiteitenfabriek in Drachten bezig is”, aldus Arjan Dijk, Commercieel Directeur Oliehoorn. In de tweede helft van 2016 gaat de productie in Drachten van start.

Duurzaamheid en gezondheid

Oliehoorn focust zich sterk op duurzaamheid en gezondheid. Onlangs zette Oliehoorn bijvoorbeeld al de Clean Label Mayonaise in de markt, een romige mayonaise zonder toevoeging van kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en zonder gluten. Ook wat betreft die onderwerpen betekent de komst van de nieuwe commercieel manager een winst. Jan Broersma heeft zich bij de Kennemervis Groep sterk gericht op duurzaamheid en gezondheid in de vismarkt. “Wij hebben er alle vertrouwen in om samen mooie en nieuwe concepten in de markt te zetten die aan de wensen van onze klanten voldoen”, aldus Arjan Dijk.

Oliehoorn is al 35 jaar een begrip in de productie, verkoop en levering van sauzen, spijsoliën en vetten. Oliehoorn is een succesvol groeiend bedrijf en levert door geheel Nederland producten via de (horeca)groothandel aan de eindverbruiker (cafetaria, restaurant en catering).

================== Einde persbericht ==================

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Meer informatie: Arjan Dijk, Commercieel Directeur, 0229 - 244 660, a.dijk@oliehoorn.nl